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Fehlermeldung: start.exe hat ein Problem festgestellt ...

MBMBMB / 18 Antworten / Baumansicht Nickles

Hallo,

ich bekomme auf meinem PC (WINXP SP2) beim ausführen einer Installationsdatei immer die Fehlermeldung:

start.exe hat ein Problem festgestellt und muss beendet werden.

Auf meinem Laptop funktioniert diese jedoch einwandfrei - woran kann das liegen?

Danke

shrek3 MBMBMB „Fehlermeldung: start.exe hat ein Problem festgestellt ...“
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Zu welchem Programm gehört die "start.exe"?
Welches Betriebssystem ist auf dem Laptop?

Befindet sich diese Datei auf einer CD?

Gruß
Shrek3

MBMBMB shrek3 „Zu welchem Programm gehört die start.exe ? Welches Betriebssystem ist auf dem...“
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Am Laptop ist ebenfalls WIN XP mit SP2 und bei der .exe handelt es sich um die Installationsdatei von Navigon MN6.

Hilft das weiter? Keine Ahnung was ich tun kann WIN XP hab ich bereits upgedated.

shrek3 MBMBMB „ Am Laptop ist ebenfalls WIN XP mit SP2 und bei der .exe handelt es sich um die...“
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Beende alle Programme, die im Hintergrund laufen (sollte man ohnehin grundsätzlich machen).


Was sagt denn die Ereignisanzeige dazu?
Start-> Ausführen-> eventvwr.msc
Entweder unter System oder Anwendung nachschauen.

Gruß
Shrek3

MBMBMB shrek3 „Beende alle Programme, die im Hintergrund laufen sollte man ohnehin...“
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Das kommt dabei raus! (ist ein anderes Programm wie Navigon MN6 ...bei diesem tritt der Fehler aber auch auf! ...andere Programme lassen sich problemlos install.)

Fehlgeschlagene Anwendung start.exe, Version 2.5.0.15, fehlgeschlagenes Modul start.exe, Version 2.5.0.15, Fehleradresse 0x00534a90.

Weitere Informationen über die Hilfe- und Supportdienste erhalten Sie unter http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

0000: 41 70 70 6c 69 63 61 74 Applicat
0008: 69 6f 6e 20 46 61 69 6c ion Fail
0010: 75 72 65 20 20 73 74 61 ure sta
0018: 72 74 2e 65 78 65 20 32 rt.exe 2
0020: 2e 35 2e 30 2e 31 35 20 .5.0.15
0028: 69 6e 20 73 74 61 72 74 in start
0030: 2e 65 78 65 20 32 2e 35 .exe 2.5
0038: 2e 30 2e 31 35 20 61 74 .0.15 at
0040: 20 6f 66 66 73 65 74 20 offset
0048: 30 30 35 33 34 61 39 30 00534a90
0050: 0d 0a ..

0000: 6c707041 74616369 206e6f69 6c696146
0010: 20657275 61747320 652e7472 32206578
0020: 302e352e 2035312e 73206e69 74726174
0030: 6578652e 352e3220 312e302e 74612035
0040: 66666f20 20746573 33353030 30396134
0050: 0a0d

Hilft das wem weiter?

MBMBMB Nachtrag zu: „Das sagt eventvwr.msc !!!!!!!! ?????????“
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Unter Ereignis steht (weiß aber nicht ob das mit der start.exe zusammen hängt???)

Fehler 7000
Der Dienst "IMAPI-CD-Brenn-COM-Dienste" wurde aufgrund folgenden Fehlers nicht gestartet:
Der Dienst antwortete nicht rechtzeitig auf die Start- oder Steuerungsanforderung.

Weitere Informationen über die Hilfe- und Supportdienste erhalten Sie unter http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Kann damit nichts anfangen :-(
shrek3 MBMBMB „Das sagt eventvwr.msc !!!!!!!! ?????????“
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Halo MBMB,

ob der XP-interne Brenndienst (IMAPI-CD-Brenn-COM-Dienste) damit etwas zu tun haben könnte, kann ich allein deshalb schon nicht beurteilen, weil ich nicht weiß, ob diese Meldung im zeitlichen Zusammenhang steht.
Wahrscheinlich aber stehen diese Ereignisse nicht im Zusammenhang.

Auf dieser Seite kann man einen Registryeintrag herunterladen, der die in der Ereignisanzeige doch sehr kryptischen Angaben zu entschlüsseln in der Lage ist.
http://www.pcwelt.de/downloads/heft-cd/04-06/132815/index.html
Dieser Schlüssel bewirkt, dass statt des Microsoft-Links (http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.), durch die man niemals aufhellende Erklärungen findet, zu dieser Seite gelangt:
http://www.eventid.net/eventviewer.asp.

Es gibt zwei Registryschlüssel in diesem Download - einmal, um diesen Schlüssel neu einzufügen (eventidredirect.reg), zum anderen, um diesen Vorgang wieder rückgängig zu machen (eventidredirectundo.reg).

Aus obiger Fehlermeldung zu start.exe geht für mich zunächst nur hervor, dass die Speicheradressierung der Anwendung gescheitert ist. Woran das liegt und ob es behebbar ist, könnte durch eventid.net geklärt werden.

Gruß
Shrek3

MBMBMB shrek3 „Halo MBMB, ob der XP-interne Brenndienst IMAPI-CD-Brenn-COM-Dienste damit etwas...“
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Hallo Shrek3,

Hab jetzt evendit installiert, könntest Du mir sagen was ich genau zu tun habe und was ich posten soll ...denn da kenn ich mich gar nicht aus.

Danke für Deine Hilfe!!!

shrek3 MBMBMB „ Hallo Shrek3, Hab jetzt evendit installiert, könntest Du mir sagen was ich...“
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In der Ereignisanzeige einfach auf den Link zu eventid.net klicken.
Es erscheint dann ein Fensterchen, in dem aufgezeigt wird, welche Daten zu eventid.net gesendet werden, um die Meldung auswerten zu können.

Durch Klick auf OK werden dann nicht nur diese Informationen verschickt, sondern du gelangst gleichzeitig zu deren Webseite, wo du die Auswertungsergebnisse lesen kannst.

Da Eventid.net damit sein Geld verdient, wirst du in der kostenlosen Nutzung dieses Dienstes nicht zu jedem Ereignis eine Auswertung erhalten. Manche sind für jedermann zugänglich - andere nur zahlenden Kunden.

Nach meinen Erfahrungen sind es aber immer noch etwa (gefühlte) 40% aller Ereignisauswertungen, auf die man Zugriff hat.

Keine Sorge - diese Seite ist seriös und man versucht dort nicht im geringsten, dir die kostenpflichtige Variante unterzujubeln.

Gruß
Shrek3

MBMBMB shrek3 „In der Ereignisanzeige einfach auf den Link zu eventid.net klicken. Es erscheint...“
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hmm??


hab das Programm von Dir ja installiert und eventidredirect.reg sowie eventidredirectundo.reg in C:PCWelt... angeklickt ...wenn ich dann unter Start - ausführen wieder eventvwr.msc eingebe kommt aber das ganz normale eingabefenster ohne irgendetwas zum anklicken ?

Was mach ich falsch?
shrek3 MBMBMB „Wie genau?“
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Zunächst mal darfst du nur die erste Registrydatei per Doppelklick ausführen.
Wenn du auch noch die zweite Reg-Datei ausgeführt hast, musst du noch mal die erste Datei ausführen.

Dann Start -> Ausführen -> eventvwr.msc -> OK.
Du befindest dich nun in der Ereignisanzeige.

Jetzt machst du folgendes:
Wenn du z.B. um 15 Uhr vergeblich versucht hast, die start.exe aufzurufen, wird dieser fehlgeschlagene Versuch in der Ereignisanzeige aufgelistet.
Du schaust also jetzt innerhalb der Ereignisanzeige im Unterpunkt "Anwendung" und/oder "System" nach, welche Ereignisse dort festgehalten wurden, die zu diesem Zeitpunkt stattfanden.

Per Doppelklick auf den Eintrag öffnet sich ein Fenster, wo erste Angaben zu diesem Ereignis stehen.
Auf diesem Fenster findest du jetzt auch die Webadresse von eventid.net.
Überzeuge dich davon, dass dieses Ereignis auch wirklich den fehlgeschlagenen Startversuch der start.exe beinhaltet.

Ist dem so, klickst du auf den Link zu eventid.net. Es öffnet sich nun ein weiteres, kleineres Fenster, welches die Daten enthält, die zur Auswertung auf der Webseite nötig sind.
Bist du mit dem Versenden dieser Daten einverstanden, werden sie übermittelt. Gleichzeitig öffnet sich dein Browser und du erhältst Gelegenheit, dir die Auswertung anzuschauen.

Gruß
Shrek3

MBMBMB shrek3 „Wie genau?“
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Event ID: 1000
Source Application Error
Type Error
Description Faulting application
MBMBMB shrek3 „Wie genau?“
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Event ID: 1000
Source Application Error
Type Error
Description Faulting application
MBMBMB shrek3 „Wie genau?“
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Kann wer damit was anfangen?


Event ID: 1000
Source Application Error
Type Error
Description Faulting application
shrek3 MBMBMB „Antwort und Ergebnis“
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Wenn man auf diesen Text (Link) klickt:
Details Comments and links for event id 1000 from source Application Error
erhält man eine längere Auflistung von Gründen, an denen es gelegen hat.

Sie betreffen allerdings andere Dateien, bei denen es zur selben Fehlermeldung kam - helfen dir also nicht direkt weiter.

Du könntest jetzt folgendes tun:
Falls du in deinem PC mehr Arbeitsspeicher hast als auf dem Laptop, einen Riegel rausnehmen.
Möglicherweise hat die start.exe Schwierigkeiten mit zu viel RAM.

Einen neuen Benutzer anlegen.
In einigen Fällen hat das lt. weiterer Infos von eventid eine Anwendung zum Laufen gebracht.

Schau in Systemsteuerung -> Software nach, ob es Unterschiede zwischen Laptop und deinem PC in folgenden Bereichen gibt:
Browserversion
Microsoft .Net Framework (welche Versionen?)
Windows Installer (Version?)

Versuche, den PC auf den gleichen Stand zu bringen.

Bevor du dir aber einen Wolf suchst, würde ich den Software-Hersteller kontaktieren.
Einen richtig klasse Tipp habe ich leider nicht für dich.

Gruß
Shrek3

shrek3 Nachtrag zu: „Wenn man auf diesen Text Link klickt: erhält man eine längere Auflistung von...“
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Ergänzung:

Ich sehe gerade, dass du zwar schreibst, dass es auf dem Laptop klappt - aber welches Betriebssystem ist da drauf?
Bin bisher nämlich davon ausgegangen, dass dort ebenfalls XP SP2 drauf sei.

Denn der Hauptgrund für derartige Fehlermeldungen ist Inkompatibilität zum Betriebssystem.

Gruß
Shrek3

MBMBMB shrek3 „Ergänzung: Ich sehe gerade, dass du zwar schreibst, dass es auf dem Laptop...“
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Auf dem Laptop ist natürlich auch WIN XP Home SP2 drauf

...werde jetzt mal Deinen >Tipp von oben mit der Software probieren und habe unten mal den doch sehr langen Text von dem Link den ich anklicken sollte mit eingefügt vielleicht siehst Du da ja was?

Danke für die nette Hilfe!

* * * * * * * * *
der Text ist viel zulange kann ich Dir den evtl. so irgend wohin schicken, bzw. bringt Dir das überhaupt etwas? Hab jetzt mal den Text gekürzt!

Adrian Grigorof (Last update 2/28/2004):
If the application is iexplore.exe and you cannot do "New window" without crashing the browser, then see M316593 (there used to be another article, M272322 but it was removed from Microsoft's support site).

This may also occur if the application is not compatible with the operating system. For example, trying to run games designed for Windows 9x/ME on Windows 2000/XP.

Mihai Andrei (Last update 10/7/2007):
- Application: Rtvscan.exe, module: Rtvscan.exe - See the link to "Symantec Knowledge Base Document ID: 2005082415100448".
- Application: grovel.exe, module: grovel.exe - See M939383 for a hotfix applicable to Microsoft Windows Server 2003.
- Application: mcupdate.exe, module: kernel32.dll - See M935685 for a hotfix applicable to Windows Vista.
- Application: devenv.exe, module: ntdll.dll - See M935842 for a hotfix applicable to Microsoft Visual Studio 2005.
- Application: WinCal.exe, module: WinCal.exe - See M933942 for a hotfix applicable to Windows Vista.
- Application: msoobe.exe, module: urlmon.dll - See M932442.
- Application: lsass.exe, module: secur32.dll - See M897648 for a hotfix applicable to Microsoft Windows Server 2003 and Microsoft Windows XP, and M870997 for a hotfix applicable to Microsoft Windows 2000 and Microsoft Windows XP.
- Application: emsmta.exe, module: kernel32.dll - See M924835 for a hotfix applicable to Microsoft Exchange Server 2003.
- Application: setup.exe, module: wizardui.dll - See M842466.
- Application: spoolsv.exe, module: unknown - From a newsgroup post: "Disabling DEP (Data Execution Protection) solved the problem". See M875352 for a detailed description of the Data Execution Prevention (DEP) feature.
- Application: mmc.exe, module: hipobjects.dll - See M930285 for a hotfix applicable to Microsoft Host Integration Server 2006.
- Application: mmc.exe, module: aclui.dll - See M870995 for a hotfix applicable to Microsoft Windows Server 2003.
- Application: fs9.exe, module: mfc70.dll - See M555608.
- Application: w3wp.exe, module: rpcrt4.dll - See M917781.
- Application: w3wp.exe, module: exprox.dll - See M329067.
- Application: w3wp.exe, module: mscorwks.dll - See M913384 for a hotfix applicable to Microsoft .NET Framework 2.0.
- Application: w3proxy.exe, module: LinkTrans.dll - See M915411 for a hotfix applicable to Microsoft Internet Security and Acceleration Server 2000.
- Application: winlogon.exe, module: rpcrt4.dll - See M914048.
- Application: winlogon.exe, module: ntdll.dll - See M914048.
- Application: outlook.exe, module: rtfhtml.dll - See M318658.
- Application: tecadwins001.exe, module: msvcrt.dll - See "IBM Support Reference #21200995" and "IBM Support Reference #IY67231".
- Application: mapsvc.exe, module: mapper.dll - See M883520 for a hotfix applicable to Microsoft Windows Services for UNIX 3.5.
- Application: svchost.exe, module: qmgr.dll - See M939159 for a hotfix applicable to Windows Vista.
- Application: svchost.exe, module: ntdll.dll - See M910666.
- Application: svchost.exe, module: iassam.dll - See M894538 for a hotfix applicable to Microsoft Windows Server 2003.
- Application: svchost.exe, module: rpcss.dll - Microsoft article M326964 describes a similar situation. Also, several newsgroup posts suggest that installing M823980 solves the problem.
- Application: svchost.exe, module: msi.dll - See M927385 and M939273.
- Application: snalink.exe, module: snaipdlc.dll - See M898555 for a hotfix applicable to Microsoft Host Integration Server 2004.
- Application: msimn.exe, module: msoe.dll - See M898807.
- Application: mngcli.exe, module: snatrc.dll - See M883850.
- Application: store.exe, module: store.exe - See M833817 for a hotfix applicable to Microsoft Exchange Server 2003, and M933398 for additional information on this event.
- Application: store.exe, module: ntdll.dll - See M911703 for a hotfix applicable to Microsoft Exchange Server 2003.
- Application: store.exe, module: exoledb.dll - See M903935 for a hotfix applicable to Microsoft Exchange Server 2003.
- Application: store.exe, module: EXWIN32.DLL - See "JSI Tip 7103".
- Application: dllhost.exe, module: DasServer.dll - See M924394.
- Application: dllhost.exe, module: scrrun.dll - See M906092 for a hotfix applicable to Microsoft Windows Server 2003.
- Application: dllhost.exe, module: ntdll.dll - See M898921.
- Application: dllhost.exe, module: sqloledb.dll - See M838976 for a hotfix applicable to Microsoft Data Access Components.
- Application: explorer.exe, module: kernel32.dll - See M898051 for a hotfix applicable to Microsoft Windows Server 2003 and M322687 for additional information.
- Application: explorer.exe, module: shlwapi.dll - See "JSI Tip 7193".
- Application: explorer.exe, module: rkadmin.dll – See M900004 for information on this event.
- Application: explorer.exe, module: ntdll.dll - See M824136 for a hotfix applicable to Microsoft Windows XP and Microsoft Windows 2000.
- Application: wmiprvse.exe - See M914831 for a hotfix applicable to Microsoft Windows Server 2003.
- Application: wmiprvse.exe, module: HMonitor.dll - From a newsgroup post: "Adjusting configuration and security for WMI namespace, solved the problem. See M325353 for information on how to do this".
- Application: wmiprvse.exe, module: svrenumapi.dll - See M938911 for a hotfix applicable to Microsoft SQL Server 2005.
- Application: wmiprvse.exe, module: Fastprox.dll - See M835438 for a hotfix applicable to Microsoft Windows Server 2003.
- Application: wmiprsve.exe, module: mngbase.dll - See M916137 for a hotfix applicable to Microsoft Host Integration Server 2000 and 2004.
- Application: wmiprvse.exe - See the link to "Wmiprvse.exe file information" for details.
- Application: inetinfo.exe, module: unknown - See M930952 for a hotfix applicable to Microsoft Windows Server 2003.
- Application: inetinfo.exe - From a newsgroup post: "I got the hotfix (M827214) the other day and applied it. It did require a reboot of the box. I have not had any problems since I applied the hotfix".
- Application: java.exe, module: symcjit.dll - From a newsgroup post: "Please change the symcjit.dll file name to another name. (make a backup for that file). Run "Services.msc" on the SBS 2003 command line. Find the Oracle_POHTTPServer service, right-click on it to change its property to manual, stop the service and then click Apply and OK to save these changes. Change the name of the symcjit.dll file back the way it was. If the problem still exists, please contact Oracle for more support".
- Application: iexplore.exe, module: mshtml.dll - See M923996.
- Application: iexplore.exe, module: browseui.dll - See "JSI Tip 7193".
- Application: iexplore.exe, module: urlmon.dll - From a newsgroup post: "The problem was found by running the "Filemon utility" (see the link below). In the Filemon log, just as a file was downloaded and IE crashed, there was another program installed that also had a file called URLMON.DLL that was registered as well in the registry. When I renamed this file, everything worked as it should".
- Application: locator.exe, module: locator.exe - From a newsgroup post: "It seems to only happen when I am using the computer and it is not connected to the domain. As soon as I connect to the network where the DC resides, the error stops popping up. Removing NAI VirusScan 8i and going back to 7.1.0 fixed this problem".
- Application: Rtvscan.exe, module: PATCH32I.DLL - From a newsgroup post: "We just got off the phone with Symantec. A definition update caused the problem. According to them, our server was set up to aggressively receive updates once every few minutes, rather than the standard schedule, so we pulled an update that was not "fully tested" yet. Right now, about 30 servers and an unknown number of clients are infected. We have to run an executable that Symantec supplied and then manually start the SAV service on each affected box. We are going to patch and fix the servers manually and throw the client fix in a logon script".

If your computer is running Microsoft Windows Services for UNIX 3.5, and all Interix applications stop responding, see M914680 for a hotfix applicable to Microsoft Windows Services for UNIX 3.5.

Tony Mac (Last update 6/4/2007):
When you run ASP.NET 2.0 on a domain controller check permissions on the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\ASP.NET_2.0.50727\Names .
When ASP.NET 2.0 is installed, the local group IIS_WPG is given special permissions on this key. When the server is a domain controller the IIS_WPG group becomes a domain group (there are no local groups on domain controllers) and the NETWORK SERVICE account cannot be a member of it as it is a BUILTIN account. What you will need to do is give the NETWORK SERVICE account specific permissions to that key. Start Regedit and navigate to that key. Right-click "Names" and select “Permissions” on the context menu. Click Add and enter NETWORK SERVICE, click "Check Names" and click "Ok". With NETWORK SERVICE highlighted in the "Groups or User Names" list, click "Advanced". On the "Advanced Security Settings for Names" dialogue highlight NETWORK SERVICE and click "Edit". In the "Permission entry for Names" dialogue check that the "Name" box is showing "NETWORK SERVICE" and put check marks against "Query Value", "Set Value", "Create Subkey", "Enumerate Subkeys", "Notify" and "Read Control". Click Ok on all the dialogues and close Regedit. Ensure your application pools are reconfigured to run as NETWORK SERVICE (or at least all the ones you want to be) and restart them.
After a restart, there should be no more errors.

Damian Arn (Last update 3/14/2007):
- Application: svchost.exe, module: msi.dll - See the link to "Tech Blender Blog" for a solution to this problem.

Kurt Raymond (Last update 1/22/2007):
- Application: spoolsv.exe, module: ntdll.dll - As similarly reported by someone else, uninstalling the Lexmark T640 series software in Add/Remove Programs solves the problem.

Anonymous (Last update 1/15/2007):
We were getting the error related to shell32.dll randomly with either Dr.Watson or the Explorer. We tried as many of the steps that applied here with no luck. One thing that was unique was it only happened on our Dual Core machines. It turns out that M896256 addresses issues with multi-core processing on XP SP2 machines. So far, this appears to have resolved our issue. It looks as though this also applies to Hyper-threading machines.

David Watson (Last update 12/24/2006):
- Application: iexplore.exe, module: ntdll.dll - This problem was caused by the Google toolbar after installing IE7. After I reinstalled the Google toolbar, the problem disappeared.

Anonymous (Last update 10/10/2006):
- Application: RPCServ.exe, module: Common.dll - See "McAfee Support Document ID: KB47356".

Paula H. (Last update 8/31/2006):
- Application: iexplore.exe, module: kernel32.dll - In my case, Iexplore crashed on WinXP Pro workstation when trying to open it and this event was logged. I changed the default home page to "Use Blank" and I unchecked the "Work Offline" option from the file menu. IE is back to normal and now I can set a default home page.

Anonymous (Last update 8/19/2006):
- Application: spoolsv.exe, module: ntdll.dll - Uninstalling the Lexmark software in add/remove programs solved the problem. After this, the printers work properly, and the spool service does not stop any more.

Anonymous (Last update 8/16/2006):
- Application: explorer.exe, module: unknown - I started to get random explorer restarts when scrolling through some directories, especially C:\Windows. I seem to have fixed it by disabling the "show hidden files and folders" option.

Anonymous (Last update 6/15/2006):
- Application: wmiprvse.exe, module: provDisk.dll - This is related to Intel Server Manager 8.x running on Windows 2003 server. There is a problem with the provided provdisk.dll. An explanation and replacement can be found at "Intel Support Solution ID: CS-022396".

Ionut Marin (Last update 5/23/2006):
If the application is Exchange 2000 and you are running Windows Server 2003, then the error occurs because Exchange 2000 is not supported on Windows Server 2003. You cannot run Exchange 2000 on a Windows Server 2003-based computer. See M822884 for more information about this error.

- Application: dns.exe, module: ntdll.dll - See M837088 for a hotfix.
- Application: lsass.exe, module: authz.dll - See M818080 for a hotfix.
- Application: lsass.exe, module: schannel.dll - See M875534 for a hotfix applicable to Microsoft Windows Server 2003.
- Application: lsass.exe, module: ntdsa.dll - See M886174 for a hotfix applicable to Microsoft Windows Server 2003.
- Application: tsadmin.exe, module: unknown - See M833890 for a hotfix applicable to Microsoft Windows Server 2003.
- Application: explorer.exe, module: comctl32.dll - From a newsgroup post: "Running “sfc /scannow” fixed the problem in my case".
- Application: explorer.exe, module: msvcrt.dll - This problem might be caused by M903234. Read Citrix Support Document ID: CTX108007 for details.
- Application: frontend.exe, module: conflt.dll - See "Network Associates Support Solution ID: nai25159".
- Application: miiserver.exe, module: miiserver.exe - See M884192 and M842531.
- Application: dbbackup.exe, module: mfc42u.dll - See the link to "Veritas Support Document ID: 272708".
- Application: icw.exe, module: unknown - See M888817.
- Application: bengine.exe, module: ntdll.dll - See the link to "Veritas Support Document ID: 238706"
- Application: w3wp.exe, module: mscsups.dll - See M828868 and M838466.
- Application: STORE.EXE, module: EXWIN32.DLL - See M810591.
- Application: ntbackup.exe - See M894390.
- Application: Iexplore.exe, module: Mshtml.dll - See M899102.
- Application: IWSSHTTPMain.exe, module: CerberianIFX.dll - See the link to "Trend Micro Support Solution ID: 23801".
- Application: msiexec.exe - See "Citrix Support Document ID: CTX106713".
- Application: cshadow.exe - See "Citrix Support Document ID: CTX106559".
- Application: wfshell.exe - See "Citrix Support Document ID: CTX109233" and "Citrix Support Document ID: CTX109245".
- Application: ofcservice.exe - See "Trend Micro Solution ID: 25294" and "Trend Micro Support Solution ID: 125294".
- Application: mmc.exe, module: crxf_xls.dll - Read McAfee solution kb43078. Go to the "McAfee Knowledge Search" page and search for the specified solution.
- Application: MMC.exe, module: mcvcr71.dll - read McAfee solution kb46794.
- Application: W3WP.exe - Read McAfee solution kb46835. Go to the "McAfee Knowledge Search" page and search for the specified solution.
- Application: dllhost.exe, module: SpamRouter.dll - Read McAfee solution kb46675.
- Application: outlook.exe, module: outllib.dll - Read McAfee solution kb46395.

As per Microsoft: "The indicated program stopped unexpectedly. The message contains details on which program and module stopped. A matching event with Event ID 1001 might also appear in the event log. This matching event displays information about the specific error that occurred". See MSW2KDB for more details.

If you are running Windows XP check M823772 for more information.

This issue can occur if you use keyboard commands to load the registry hive. In this case see M817448 for more details.


- Application: outlook.exe, module: fldpub.dll - From a newsgroup post: "This dll is a Netfolder component. M229962 article is a general troubleshooter for Netfolders. Also M266732 may help. Thirdly if you are not using Netfolders you may still have the add-in installed. It can be uninstalled by going to Tools > Options > Other > Advanced Options > Add-in Manager> if it is listed just uncheck".

- Application: wmplayer.exe, module: clvsd.ax - From a newsgroup post: "I was unable to play DVDs on my PC. I have been able to play them in the past. I have recently installed Windows Media Player 9. If I tried to play a DVD in Windows Media Player 9 or other DVD software player, the programs crash, reporting a fault in module “clvsd.ax”. I finally solved this by rolling back the NVIDIA driver to an earlier version".

- Application: rundll32.exe - From a newsgroup post: "Click Start ->Run. Type sfc /scannow. Select the OK button. Follow the prompts throughout the System File Checker process. Reboot the computer when System File Checker completes".

Leo (Last update 5/9/2006):
- Application: outlook.exe - - Application: outlook.exe - I had an issue with my MS Outlook 2000, which is installed on a Windows XP Service Pack 2 machine. If I composed a message and then tried to send it or if I closed Outlook, this error appeared in my event log.
The issue appeared to be a conflict with MS Outlook 2000 and the MSN Search Toolbar. Once I removed MSN Toolbar, the problem was resolved.

Thomas Blatti (Last update 5/4/2006):
- Application: svchost.exe, module: msi.dll - Looks like the msi.dll file became somehow damaged. I reinstalled Windows Installer 3.1 Redistributable (v2) from Microsoft and the problem was fixed. This problem happened after the last update from Microsoft.

Chris (Last update 2/14/2006):
- Application: TMproxy.exe - I have experienced various event ID 1000 Application Errors. Many of them have been related to TMproxy.exe or ccProxy.exe (Trend Micro/Symantec). It seems to happen only on two of our four machines. Both are HP hyper-threading machines. I searched on HP's, Microsoft’s, and Symantec’s sites, as well as many others (this has been an ongoing issue since December 2005). It turns out there are compatibility issues related to hyper-threading machines. I am waiting for Trend Micro to get back to me regarding a patch for hyper-threading machines. So far, the only other suggestion has been to disable hyper-threading (which defeats the purpose).

Mohammed Athif Khaleel (Last update 2/7/2006):
- Application: TNSLSNR.EXE, module: orantcp.dll - Orantcp9.dll is the dll file that interfaces Oracle and the TCP layer. Oracle Listener service fails to start and the listener process crashes with a Windows OS dialogue box saying: "TNSLSNR.EXE has encountered a problem and needs to close". This might be due to some malicious software. Run a spyware checker on your system. If that does not work, reset TCP WINSOCK. See M299357 for details on how to do that.

Chris McDowell (Last update 10/8/2005):
- Application: wmiprvse.exe, module: msvcrt.dll - I received this error on my Windows 2003 Server after installing SP1 and OpenManage 4.4. I found that the SNMP service was causing the problem. I reconfigured the SNMP communities on the server and allowed an XP workstation that had IT Assistant console version 7 (Dell software product for managing multiple servers running OpenManage) installed on it, to poll the server. Rebooted the server and the error ceased to occur.

Dave Murphy (Last update 8/11/2005):
- Application: tcpsvcs.exe, module: ntdll.dll - We have been receiving this error on our Windows 2003 domain controller, which happens to be both a DHCP and RIS server for a remote office. M842608 appears to clear up the issue.

PaulD (Last update 7/22/2005):
- Application name: dllhost.exe, module: ntdll.dll - See M896989 for a hotfix applicable to Microsoft Operations Manager (MOM) 2005, when used with Microsoft Windows Server 2003 Service Pack 1.
- Application: Rtvscan.exe, module: ScsComms.dll - See the link to "Symantec Support Document ID: 2005051516504748".

shrek3 MBMBMB „Danke - und die Auflistung des Linkes“
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Hatte den Text schon überflogen, von daher war es nicht nötig, ihn zu posten.

Wie schon gesagt - die Tipps mit dem RAM, der Angleichung von Windows-Komponenten (Net Framework u.dgl.), der Anlegung eines zusätzlichen Benutzers und vor allem den Hersteller-Support in Anspruch nehmen.

Ansonsten habe ich keine Vorschläge mehr.

Gruß
Shrek3

MBMBMB shrek3 „Danke - und die Auflistung des Linkes“
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Vielen Dank für Deine geduldige Hilfe !!!!!!!


...leider konnte ich das Problem noch nicht ganz lösen :-(
Werde jetzt noch den Tipp mit dem neuen Benutzernamen versuchen ...werde posten wenns geklappt hat.