"Hat nach 6 Monaten den Geist aufgegeben - corrupted und nicht mehr ansprechbar - auch nicht anderen Slot bzw einem anderen Motherboard."
"In the WD forums there are numerous complaints about such kind of problems for both SN850, and also the SN850X version. Unfortunately I saw them prior to making the decision to buy this SSD. I was stupid enough to think that the problem is fixed (I've updated the firmware to the latest available version) - simply because it's been reported YEARS ago. It isn't."
"Nach dem Einbau war die SSD ohne Funktion. Nach kurzer Kommunikation sollte ich sie zurückschicken und Ersatz bekommen. Dieser ist bis heute nicht angekommen und auf Nachfrage bis heute keine Antwort bekommen."
"Die SN850 wird nicht bei Kaltstart erkannt bei X570 und änlichen Boards im _1 Slot wo der volle Speed da wäre! WD weiss seit 2 Jahren und schreibt man solle einfach ins BIOS und wieder raus, das ist ihr Fix! Kann nicht sein das WD 2 Jahre lang hat für einen Firmware fix und viele Kunden im Stich lässt!"
"Don't trust WD ssd, they are probably using cheap nand as I got random corruption since I started using it having to repair my OS drive once a week until my OS was completely borked and had to reinstall completely. Bought a samsung instead and wont ever go back to WD."
"After three months I had two of these fail and come up no bootable device found. I was outside of the Amazon return, so I called WD. They asked for the serial number, then said that it was purchased outside of the USA and for this reason they would not honor the warranty even with my Amazon receipt."
"Barely one month after acquiring the SSD has officially bit the dust & will not work at all. $300 bucks down the drain for nothing. Eff you WD."
usw. usw.
Ich weiß, Du wirst das trotzdem nicht verstehen (wollen??).
Aber Deine Aussage
und da ist weit und breit nichts zu erkennen was angebliche Ausfälle für Boards, Fertigungsausfälle usw. betrifft.
ist schlicht und einfach eine Lüge...