Heute kam sogar schon eine Antwort vom Herstellerservice. Die lautet wie folgt:
Hello,
Thank you for contacting the EZVIZ Technical Team.
In EZVIZ platform, for customer privacy, a device can only be added by one account, if the device was added by another account, you cannot add it again. So, if you want to add it to a new account, you must first remove it from the previous account. Please note that EZVIZ does not have access to delete an account or unlink a device from a certain account. /In consideration of the security of account and user data.
We do not provide unrelated service. Based on your description, I suggest you do the following.
> If you still remember information from the previous account, log in to the previous/other account
> Then view the device in the linked account, or remove the device from the linked account and add it to the new account
> If you don't remember the password, click "forget password" to recover it
> If you don't remember the account information, create a new account, scan the QR code, then there will be a preview of the linked account.
Thank you and looking forward to your response.
Best regards,
Jonathan
EZVIZ Technical Team
Also das war es nun endgültig. Ich habe den verkäufer nochmal angeschrieben und freundlich um einen Lösungsvorschlag gebeten. Mal sehen was er antwortet.
Wenn ers stur bleibt kann ich auch doof werden. Ich hab seine Anschrift, seine Telefonnummer und auch seinen Paypalaccountnamen. Damit lässt sich viel Unfung anstellen.
Also allen die versucht haben mir zu helfen ein herzliches Dankeschön.
Wegen 15€ lass ich mir die Laune nicht verderben. Da nervt mich meine defekte Graka für 800€ viel mehr... 
Gruß
Ralf